نوامبر 14
بازدید : 1413
نظرات : بدون دیدگاه
صبور باشیم!

حضرت صادق (ع): کسى که صبر کند؛ پیروز شود.   یکی از عوامل مؤثر تربیتی تحمل سختی‌ها توسط کودک است. بچه‌هایی که خیلی زَر ورقی بزرگ می‌شوند و مراقبت های ویژه‌ای از آن‌ها می‌شود، نمی‌توانند به خوبی تربیت شوند؛ لذا ما گاهی اوقات باید اجازه دهیم که آن‌ها طعم سختی‌ها را بچشند.   در زندگی، […]

حضرت صادق (ع): کسى که صبر کند؛ پیروز شود.

 

یکی از عوامل مؤثر تربیتی تحمل سختی‌ها توسط کودک است. بچه‌هایی که خیلی زَر ورقی بزرگ می‌شوند و مراقبت های ویژه‌ای از آن‌ها می‌شود، نمی‌توانند به خوبی تربیت شوند؛ لذا ما گاهی اوقات باید اجازه دهیم که آن‌ها طعم سختی‌ها را بچشند.

 

در زندگی، تاب آوری، به کودکان قدرت انعطاف و سازگاری در مقابل تندبادهای سخت را می دهد. به طور کلی کودکانی که صاحب این ویژگی شخصیتی هستند و تاب آوری در وجودشان بالنده شده و رشد یافته است، بهتر می توانند خود را با نوسانات زندگی شان تطبیق دهند.

 

گاهی به تعویق انداختن رفع بعضی از نیازهای کودک آن ها را با مفهوم صبر و بردباری بیشتر و بهتر آشنا می سازد. برای آموزش صبر، گاهی اوقات فقط باید “منتظر” بمانید. انتظار کشیدن در مطب یک پزشک و یا ایستادن در یک صف و … می تواند برای کودک مفید باشد.

 

پازلی (کمی سخت باشد) را برای فرزندتان تهیه کنید و از او بخواهید او را درست کند؛ به او بگوئید در صورت موفقیت پاداش خوبی به او خواهید داد. تلاش فرزند و ممارست او برای حل آن پازل، می تواند شروعی برای افزایش صبر باشد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما