حالم از این زندگى به هم مى خورد!

دختر نوجوان امروز در دنیایى پر از دشوارى زندگى مى کند و حتى وقتى که در شرایط آرامى به سر مى برد، معمولاً به علت هجوم هورمون هاى بلوغ، با احساسات و عواطف غیرقابل کنترلى دست به گریبان است. در این دوره، روحیه بی ثباتی و بی قراری، دلگیرى و دلخورى بر او حکومت مى […]

دختر نوجوان امروز در دنیایى پر از دشوارى زندگى مى کند و حتى وقتى که در شرایط آرامى به سر مى برد، معمولاً به علت هجوم هورمون هاى بلوغ، با احساسات و عواطف غیرقابل کنترلى دست به گریبان است. در این دوره، روحیه بی ثباتی و بی قراری، دلگیرى و دلخورى بر او حکومت مى کند.

وقتى دختر کوچک شما، کودکى بازیگوش، شیرین و خندان بود، هرگز باور نمى کردید روزى به چشم هاى شما نگاه کند و بگوید: «حالم از این زندگى به هم مى خورد!» هرگز تصورش را هم نمى کردید که دختر تازه پا و شلوغتان، روزى ساعت ها تنها در اتاقش بنشیند و به موسیقى گوش بدهد که شما اصلاً آن را نمى فهمید. وقتى پرچانگى مى کرد و شما از دست او به ستوه مى آمدید، هرگز در خواب هم نمى دیدید روزى برسد که آرزو داشته باشید فقط یک کلمه با شما حرف بزند.

دنیایى که دختران امروزى در آن زندگى مى کنند، ترسناک تر از دنیایى نیست که مادرانشان آن را تجربه کرده اند؛ اما توفان هاى بلوغ، امروزه به طرز بى سابقه اى شدیدتر است. هر مادرى دلش براى دخترش مى تپد و آرزوى موفقیت و شادکامى براى او دارد. هر مادرى ترجیح مى دهد خار به چشم او برود و به کف پاى فرزندش نرود، اما اگر هر مادرى با ورود به درون دنیاى دخترش، دست ها را از روى ناامیدى و به نشانه تسلیم بالا ببرد، آن زمان تکلیف دخترانمان چه خواهد شد. آیا آن ها مى توانند به تنهایى از پس مشکلات روزافزون زندگى بربیایند و به بقا و ادامه زندگى دلخوش باشند

در دل بحران ها و ناملایمات و تلاطم احساسات هول انگیز تبدیل شدن دخترى نوجوان به یک زن، هر زنى که نقش مادرانه دارد، مى تواند بزرگترین متحد دخترش باشد. هر مادرى باید به این نکته مهم دست یابد که رشد احساسى و عاطفى دخترش مى تواند زمینه ساز رشد خود او نیز باشد و در دل ناراحتی شدید روحى، رابطه او با دخترش مى تواند پناهگاهى براى خود و دخترش باشد. هر مادرى مى تواند با روحیات متلون دوران بلوغ، گوشه گیرى ها و سکوت ها، اضطراب ها و نگرانى ها و حتى رفتار خود ویرانگرى نوجوان که ممکن است در دل بحران ها بروز کند، رو به رو شود و نه تنها به موجودیت خود ادامه دهد، بلکه در کنار او به شادى نیز برسد.

شاید این حرف از دید شما به عنوان یک مادر، خوشبینانه یا حتى شوخى تلقى شود؛ اما مادرى کردن دست در دست با فرزند، ربطى به استعداد و مهارت مادرانه ندارد. همین حالا تصویرى دوباره از دختر خود به دست بیاورید. نگاهى به موهبتى که خداوند به شما داده است، بیندازید. موهبت داشتن فرزند دختر، ارتباطى به مهارت هاى شما به عنوان یک مادر و نیز ربطى به سابقه و تجربه شما یا موفقیتى که در زندگى داشته اید، ندارد. خداوند با مهرى عظیم و بدون هیچ چشمداشتى به شما دخترى عطا کرده و به شما موهبت مادر او شدن را بخشیده است. پیوند خداداد میان شما و فرزندتان زمینه اى است تا به رشد و امنیت خاطر برسید و در دل توفان ها و زلزله هاى شدید زندگى، براى او پناهگاه باشید.

به هم خوردن تعادل در حد فاصل میان رسیدن به بلوغ جنسى و نوجوانى، فرصت مغتنمى براى شماست تا به دختر خود کمک کنید تاهمراه با شما، دریچه هاى دلش را به روى زندگى بگشاید. شما مى توانید در جریان رشد و بارورى دخترتان، متحد و یاور او باشید. یار و متحد شدن با عزیزترین کسى که در زندگى دارید زیبا به نظر مى رسد. شما این طور فکر نمى کنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما