نوامبر 12
بازدید : 640
نظرات : بدون دیدگاه
بی خوابی های مادرانه

بسیاری از خانم ها به ویژه مادران شاغل تصور می کنند به منظور انجام تمام کارهای بیرون و داخل منزل می توانند وقت خواب و استراحت خود را کاهش دهند. عموما شب ها تا دیر وقت کارهای منزل را انجام می دهند و صبح هم که باید زود بیدار شوند و از منزل خارج شوند. […]

بسیاری از خانم ها به ویژه مادران شاغل تصور می کنند به منظور انجام تمام کارهای بیرون و داخل منزل می توانند وقت خواب و استراحت خود را کاهش دهند. عموما شب ها تا دیر وقت کارهای منزل را انجام می دهند و صبح هم که باید زود بیدار شوند و از منزل خارج شوند. گفتنی است این نوع زمان بندی فقط در کوتاه مدت و به صورت موقتی امکان پذیر است و پس از مدتی موجب می شود شما دچار خستگی مفرط و ضعف شوید. در این صورت، نه می توانید مادری شاد و سرحال برای فرزندتان باشید و نه فردی موثر در محل کار. پس بهتر است زمان بیداری را با مدیریت مناسب تنظیم کنید و به کارها بپردازید اما حتی الامکان شب ها زودتر بخوابید یا اگر نمی توانید عصرها کمی استراحت کرده و پیش بقیه کارهایتان را انجام دهید.

.

روشن است که کمبود خواب به‌ دلیل ورود یک بچه به دنیای شما، تقریبا می‌تواند به بیماری بی‌خوابی تبدیل شود و یا مشکلات دیگری مثل خمیازه کشیدن، اضطراب، بی حوصلگی و عصبانیت را در هر مکانی به دنبال داشته باشد. خبر خوب ما به شما این است که راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا این کمبود خواب را برطرف کنید و به آسایش مورد نیازتان برسید.

.

کارهایی را انتخاب کنید و آن ها را پیش از خواب انجام دهید؛ کارهایی مثل کتاب خواندن یا حمام کردن! اینها به مغز شما سیگنال‌هایی می‌فرستند مبنی بر اینکه وقت خواب است. سعی کنید هر روز، ساعت خوابیدن و بیدار شدن مشخصی داشته باشید. با دکترتان درباره همه مشکلاتی که در خوابیدن دارید صحبت کنید. بعضی از مشکلات و مسائل، مثل بیماری بی خوابی ممکن است علامت یک بیماری فیزیکی یا احساسی باشد. در این صورت شما می‌توانید به این بیماری نهفته خود پی ببرید.

.

اگر به دلیل اینکه دارای یک نوزاد تازه متولد شده هستید، آن قدر خسته می‌شوید که خیلی از فعالیت‌هایتان را درست انجام نمی‌دهید، نگران نباشید و فراموش نکنید که این شب‌های خسته کننده، سرانجام تمام خواهند شد و شما خیلی زود دوباره به همه آن فعالیت های بی پایان خواهید رسید.

.

در صورت ادامه داشتن بی‌خوابی، با گذشت زمان بیشتر و بیشتر از دست همسر یا فرزندانتان عصبانی می‌شوید و با آن ها بدخلقی می‌کنید. بهتر است سعی کنید در این موقعیت‌ها قرار نگیرید و نگذارید عصبانیت‌های کوچک تبدیل به دعوا‌های بزرگ و بحث‌های طولانی شود. وقتی می‌بینید بدخلق شده‌اید، چند نفس عمیق بکشید و قبل از حرف زدن فکر کنید. چند دقیقه به اتاق دیگری بروید یا به حیاط بروید و در اطراف خانه کمی قدم بزنید تا آرام شوید. حتماً به این نکتۀ مهم توجه کنید، زیرا بیشتر از آنچه فکر کنید در رفع عصبانیت شما تأثیر دارد.

.

کمبود خواب موجب نقص در توجه، هشیاری، تمرکز، حافظه، استدلال، حل مساله، و سرعت واکنش می‌شود. به عبارت دیگر، کمبود خواب کارایی شغلی را کاهش می‌دهد. اضافه شدن این نشانه‌ها به مشکلات روحی می‌تواند موجب تخریب روابط شغلی شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما