احساسات مادر در دوران بارداری

اگر مادر آرام باشد، کودک نیز آرامش خواهد داشت. به نظر می رسد که نگرانی مداوم مادر در دوران بارداری، موجب ترشح بیشتر هورمون هایی می شود که عامل فشار روحی هستند و بر اثر نفوذ این هورمون ها به درون جفت، حالت مادر به کودک منتقل میشود. پدران آینده! به یاد داشته باشید که […]

اگر مادر آرام باشد، کودک نیز آرامش خواهد داشت. به نظر می رسد که نگرانی مداوم مادر در دوران بارداری، موجب ترشح بیشتر هورمون هایی می شود که عامل فشار روحی هستند و بر اثر نفوذ این هورمون ها به درون جفت، حالت مادر به کودک منتقل میشود. پدران آینده! به یاد داشته باشید که کودکان نگران و افسرده، از مادران نگران و افسرده زاده میشوند.مادری که دوران بارداری خود را تا حد زیادی، دور از هر گونه دغدغه و اضطراب حل نشدنی سپری می کند، کودکی را درون خود می پروراند که او نیز فارغ از این گونه فشارهای روحی است. هر شوهر ایده آلی باید با کمک به همسر باردارش، نگرانی های دوران بارداری او را کاهش دهد.

 

دوران بارداری زمانی است که میتوانید رابطه خود را با همسرتان مورد ارزیابی قرار دهید. در این رابطه چه چیزی می بایست بهبود یابد؟ چنانچه در ازدواج شما نقاط ضعفی وجود دارد که باید برطرف شود ، ساده لوحانه و غیر واقع بینانه است اگر بپندارید تولد کودک میتواند موجب التیام آن گردد.مشکلات و مسائلی که قبلا یا طی دوران بارداری در روابط زن و شوهر به وجود می آید به احتمال زیاد پس از به دنیا آمدن کودک تشدید می شود.

 

ممکن است شما پیش خود بگویید: «البته که من به زنم در دوران بارداری علاقه دارم، این نقطه اوج ازدواج ماست.» ولی مسئله این است که آیا همسرتان نیز این دلبستگی شما را احساس می کند؟ سعی کنید هر روز نشانه ای از این دلبستگی خود را به همسرتان نشان دهید. با یک شاخه گل، یک لبخند، یک نگاه محبت آمیز، انجام کاری که او را خشنود می سازد، به عهده گرفتن بخشی از کارِخانه ، بردن او به بیرون و انجام کاری که صرفا به خاطر او باشد و یا هر کاری که به او این پیام را ابلاغ کند که «من می خواهم تو دوران حاملگی راحت تری را بگذرانی» می توانید علاقه ی خود را به او ثابت کنید.

 

یکی از عمده ترین گلایه هایی که از مادران باردار می شنوم این است: «شوهر من نسبت به خواسته هایم حساس نیست.» در تمام زندگی، در هیچ دوره ای به اندازه ی دوران بارداری، عواطف زن رقیق نبوده و خواسته هایش شدید نیست. در این دوران او بیشترین حساسیت را از شما می طلبد و ممکن است یک کاه برای او کوهی شود. مسائل جزیی که پیش از این هرگز او را نمی آزرد اکنون ممکن است به شدت موجبات رنجش خاطر وی را فراهم سازد.

 

فراگیری نحوه ی مواظبت و تغذیه ی مادر باردار، ایجاد ثبات در روابط زناشویی، حساس تر شدن نسبت به خواسته های همسر و به وجود آوردن پیوستگی بیشتر با موضوع بارداری موجب می شود که همسرتان این پیام مهم را در دوران بارداری خانواده دریافت کند که؛ شما نسبت به وظایف پدری دلبسته اید. بسط و اثبات این دلبستگی مهمترین نقش پدر باردار را تشکیل می دهد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما