نوامبر 8
بازدید : 1174
نظرات : بدون دیدگاه
اختلاف نظر با والدین

حتما شما نیز در دوران خود و حتی تا امروز که خودتان پدر و مادرید، با والدین‌تان اختلاف‌نظرهایی داشته‌اید و در روابطتان با آن ها می‌توانید نکات مثبت و منفی زیادی بیابید. شما با یادآور شدن تفاوت‌هایی که با والدینتان داشته و دارید، می‌توانید به خود کمک کنید تا با فرزندانتان راحت‌تر کنار بیایید.   […]

حتما شما نیز در دوران خود و حتی تا امروز که خودتان پدر و مادرید، با والدین‌تان اختلاف‌نظرهایی داشته‌اید و در روابطتان با آن ها می‌توانید نکات مثبت و منفی زیادی بیابید. شما با یادآور شدن تفاوت‌هایی که با والدینتان داشته و دارید، می‌توانید به خود کمک کنید تا با فرزندانتان راحت‌تر کنار بیایید.

 

آنچه همیشه در خاطر فرزندان شما می‌ماند، لحظات بحرانی زندگی‌شان است، (دوران بلوغ و نوجوانی، احساس‌های دوران جوانی، اشتباهاتی که در زندگی مرتکب شده‌اند و انتخاب‌هایی که در هر دوره پیش رو دارند، موقعیت‌های بحرانی‌اند) و آنچه از شما به خاطر می‌آورند، برخوردی است که شما به عنوان والدینشان در این مواقع با آن ها کرده‌اید.

 

فرزند شما در هر سنی که هست، می‌توانید با او نقاط مشترکی در علایق و تفریحات پیدا کنید و با هم از آن ها لذت ببرید. جای تعجب است که وقتی بچه‌ها خردسال اند، پدر و مادرها گاهی مانند آن ها بچه می‌شوند و بازی‌های کودکانه می‌کنند؛ ولی بتدریج که فرزندشان بزرگ‌تر می‌شود، از او فاصله می‌گیرند، تفریحاتشان متفاوت می‌شود؛ در حالی که شما باید با فرزند نوجوان‌تان تفاهم بیشتری داشته باشید تا فرزند خردسالتان.

 

پس اگر با فرزندتان، علایق و تفریحات مشترک ندارید، ممکن است برای این موضوع وقت نگذاشته‌ اید و دقت نکرده‌اید. روز به‌ روز در جامعه تکنولوژی‌های جدیدی وارد می‌شود که بتدریج سبک زندگی‌ها را عوض می‌کند و فرهنگ‌های جدیدی را وارد خانه‌ها می‌کند. در عصر رایانه و دیجیتال کسی که با آن ها غریبه است، فصل مشترک مهمی را با جامعه از دست می‌دهد. یادگیری کار با دوربین‌های دیجیتال، رایانه‌ های خانگی و وسایل و بازی کامپیوتری آن قدر ها هم سخت نیست و با مشاهده و تمرین می‌توانید آن ها را یاد بگیرید.

 

پدر و مادری که در زمینه فناوری‌های جدید با فرزند خود همراه اند و همپای او از تکنولوژی‌های جدید استقبال می‌کنند، درک متقابل بیشتری بینشان حاکم است و زبان هم را بهتر می‌فهمند. معمولا وقتی زنان و مردان بچه‌دار می‌شوند، خود را فراموش می‌کنند و فقط به رشد همه‌جانبه فرزندشان فکر می‌کنند؛ در حالی که درصدی از رشد بچه‌ها به رشد والدین بستگی دارد. یکی از دوستان صمیمی‌تان را در نظر بیاورید و روی یک کاغذ روابط‌تان با او را شرح دهید.

 

مثلا ما با دوست صمیمی خود زیاد صحبت می‌کنیم و از رازهای هم خبر داریم، راجع به هم کمتر قضاوت می‌کنیم و همدیگر را قبول داریم و به هم اعتماد داریم و از همه اینها مهم‌تر همدیگر را باور داریم و به هم شک نمی‌کنیم. ما به دوست خود امر و نهی نمی‌کنیم؛ ولی به او مشورت می‌دهیم و از او مشورت می‌خواهیم و هر کدام جداگانه تصمیم می‌گیریم و اگر یکی از ما به مشورت دیگری عمل نکند، ناراحت نمی‌شویم و اگر هر کدام از ما اشتباهی مرتکب شود، دیگری به او دلداری می‌دهد و باز کمکش می‌کند تا اشتباهش را جبران کند. ما اوقات خوشی را با دوست خود داریم.

 

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت بچه‌ها با والدین‌شان، تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی است که بر اثر مرور زمان در جامعه امروزی با جامعه گذشته ایجاد شده است. این تفاوت‌ها شامل مسائل کوچک مثل مدل مو و لباس و… و مسائل بزرگ‌تری مثل دوست‌یابی و انتخاب همسر و درس خواندن و… است .

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما