دوست یابی کودکان در خارج از کشور

مهاجرت به مکانی ناشناخته، به خصوص برای کودکانی که مجبور به ترک گروه های دوستی خود هستند، می تواند مشکل آفرین باشد. به عنوان والدین می توانید به روش های مختلف به دوستیابی کودکان مهاجر خود کمک کنید و به آن ها در خانه جدید احساس بهتری بدهید. فرقی نمی کند فرزند شما در زمان […]

مهاجرت به مکانی ناشناخته، به خصوص برای کودکانی که مجبور به ترک گروه های دوستی خود هستند، می تواند مشکل آفرین باشد. به عنوان والدین می توانید به روش های مختلف به دوستیابی کودکان مهاجر خود کمک کنید و به آن ها در خانه جدید احساس بهتری بدهید. فرقی نمی کند فرزند شما در زمان مهاجرت چند ساله باشد، وی پشت سر خود دوستان و آشنایانی را جا گذاشته است. بنابراین یافتن شبکه حامیان جدید برای او اهمیت زیادی دارد.

 

دوستی چیزی جز ارتباط گرفتن با افراد نیست. ارتباط یافتن نیز به حرف زدن نیاز دارد. اولین مشکلی که بر سر راه دوستیابی کودکان مهاجر وجود دارد، یادگیری زبان دوم است. اگر مهاجرت شما برنامه ای از پیش تعیین شده بوده است، گنجاندن آموزش زبان به فرزندتان قبل از مهاجرت ایده خوبی است. لازم نیست وی تسلط کامل به زبان پیدا کند. در حد رفع نیاز کفایت می کند. پس از ورود به جامعه دوستان، او با سرعتی باور نکردنی پیشرفت خواهد کرد. در صورتی که فرزندتان آموزش لازم را ندیده است و اکنون در کشور خارجی هستید، باز هم مسئله مهمی نیست. شاید در ابتدای رابطه وی کمی مشکل داشته باشد، اما بچه ها روش های خود را برای سرگرم شدن دارند. فوتبال در همه جای دنیا زبان مشترکی دارد

 

در دنیای دیجیتال امروز، با گشتی در دنیای مجازی می توانید وارد گروه های مهاجرین در کشور مقصد خود شوید. با پست کردن اطلاعات در گروه می توانید با پدر و مادرها آشنا شوید و قبل از رسیدن به مقصد آشنایان و دوستانی برای فرزند خود ایجاد کنید. در عین حال می توانید در مورد بهترین مدرسه در محل زندگی آینده خود، امکانات و هزاران موضوع دیگر با آن ها تبادل نظر کنید.

 

برای نوپایان و خردسالان پیش از سن مدرسه، کلاس های ورزشی، هنر و موسیقی بهترین مکان برای دوستیابی کودکان مهاجر (و البته شما) است. برای کودکانی که در سن مدرسه هستند، تیم های ورزشی مناسب اند. سعی کنید به چیزی فکر کنید که فرزندتان به آن علاقه دارد و از قبل کمی در آن مهارت و آشنایی دارد. در این صورت وی در همان جلسه اول احساس اعتماد به نفس خواهد داشت.

 

بودجه، امنیت مکان، متراژ و فاصله آن تا محل کار، از اولین ملاحظات در هنگام انتخاب منزل است. اما مدرسه را نیز فراموش نکنید. مکانی را انتخاب کنید که در نزدیکی یک مدرسه خوب قرار دارد. اگر در محلی نزدیک مدرسه زندگی کنید، شانس آشنایی با خانواده ای از همان مدرسه افزایش می یابد.

 

در کشورهایی که تعداد مهاجران زیاد است، کلوب های خانوادگی زیادی پیدا می شود. لازم نیست حتما دارای ملیت همان کلوپ باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. در عوض این کلوپ ها محیطی خانوادگی در کنار امکاناتی نظیر زمین بازی و استخر فراهم می کنند. مهاجران یکدیگر را بهتر درک می کنند. بنابراین، دوستیابی کودکان مهاجر در چنین کلوپ هایی راحت تر است.

 

این توصیه به امنیت منطقه زندگی شما بستگی دارد. زمانی که در خانه جدید ساکن شدید، کودکتان را تشویق کنید که بیرون برود و خودش دوستی پیدا کند. او را به نزدیک ترین پارک ببرید. در جایی بنشینید و اجازه دهید خودش به تنهایی به گروه بچه ها بپیوندند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما