خطر مصرف کنندگی از کودک

کودکان به عنوان مصرف‌کننده اینترنت، در موارد ذیل مورد هدف قرار می‌گیرند: پیام‌های بازاریابی آنلاین دریافت کنند که برای کودکان نامناسب است (به عنوان مثال: محصولات محدود به سن، مانند الکل)، در معرض پیام‌های تجاری باشند که به راحتی شناخته نمی‌شوند (مثلا تعیین سطح محصولات) یا مواردی که فقط برای بزرگسالان در نظر گرفته شده […]

کودکان به عنوان مصرف‌کننده اینترنت، در موارد ذیل مورد هدف قرار می‌گیرند: پیام‌های بازاریابی آنلاین دریافت کنند که برای کودکان نامناسب است (به عنوان مثال: محصولات محدود به سن، مانند الکل)، در معرض پیام‌های تجاری باشند که به راحتی شناخته نمی‌شوند (مثلا تعیین سطح محصولات) یا مواردی که فقط برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است (به عنوان مثال خدمات دوست‌یابی)، از ساده‌لوحی و بی‌تجربگی آن ها سوء‌ استفاده شود که احتمالا یک خطر اقتصادی (به عنوان مثال کلاهبرداری آنلاین) را ایجاد می‌کند.

.

آگهی‌های آنلاین برای محصولات محدود به سن افراد زیر سن قانونی مانند الکل، سیگار و داروهای تجویزی باعث افزایش نگرانی‌هایی می‌شود که برای شیوه زندگی خطرناک هستند و کودکان را با تامین کنندگان آنلاین ارتباط می‌دهند. امکان خرید آنلاین این محصولات برای کودکان لزوما به این معنی نیست که آن ها این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال یک مطالعه در آمریکا نشان داد که بیش از ۷۰ درصد نوجوانان سعی در خرید آنلاین سیگار داشتند و مطالعه دیگر نشان داد که تنها ۲.۲ درصد از ۶۸۹ نوجوان که سیگار را خریداری کردند سیگار می‌کشند.

.

تبلیغات و فروش محصولات غیرقانونی مانند مواد مخدر و دوپینگ در اینترنت، ریسک درجه اول برای نوجوانان است. بازاریابی اینترنتی آنلاین که کودکان را هدف قرار می‌دهد در یک صفحه وب محبوب کودکان، نمایش داده می‌شود و این می‌تواند در زمانی که عدم تفکیک محتوا و تبلیغات وجود دارد مشکل ساز باشد. برای افراد زیر سن قانونی به خصوص بچه‌های جوان‌تر محتوای تجاری کمتر از سایر محتواها قابل تمایز است.

.

تبلیغات بازی‌ها، مثالی از تکنیک‌های بازاریابی بحث برانگیز است که تبلیغات را با بازی‌ها و ویدئوهای آنلاین ترکیب می‌کند. به همین دلیل برخی از وکلای مدافع در مورد استفاده از تبلیغات و نام‌های تجاری الحاق شده در وب‌ سایت‌ها که کودکان را هدف قرار می‌دهد، شک و تحقیق می‌کنند. آن ها همچنین این موضوع را مطرح کرده‌اند که کدام رده سنی کودکان در معرض شیوه‌ های بازاریابی آنلاین قرار دارند.

.

بازاریابی، تبلیغات حاوی محتوای نامناسب می‌تواند در استفاده روزانه از اینترنت به کودکان آسیب وارد کند (مانند آگهی‌ها یا هرزنامه‌هایی حاوی تصاویر صریح جنسی). گسترش شرط‌بندی و دوستیابی می‌تواند باعث ایجاد اختلال در کودکان و نوجوانان شود و رفتارهای پرخطر را که ممکن است منجر به زیان مالی و یا درخواست جنسی شود، افزایش دهد.

مطالعات شورای ملی مصرف کنندگان اروپا و فعالیت‌های تجاری بین المللی childnet در وب‌سایت‌های مورد علاقه کودکان نشان می‌دهد که ۹ درصد از تبلیغات برای شرط‌بندی آنلاین و چهار درصد برای خدمات دوستیابی هستند.

.

استفاده بیش از حد از اینترنت یا خدمات تلفن همراه توسط افراد زیر سن قانونی می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای والدین ایجاد کند. به عنوان مثال کودکان می‌توانند مشترک خدمات آنلاین مبتنی بر هزینه شوند یا در شرط‌بندی آنلاین پول هزینه کنند. برخی از بازی‌های محبوب آنلاین نیاز به اشتراک دارند و بازیکنان باید هزینه‌هایی را برای خرید کالاهای مجازی یا کاراکترهای مجازی پیشرفته صرف کنند.

.

همچنین هنگامی که کودکان وارد قرارداد فروش از راه دور می‌شوند، معاملات جعلی انجام می‌شود اما در این معاملات پول پرداخت می‌شود. مانند: دانلود آهنگ‌های زنگ برای تلفن همراه. کودکان ممکن است متوجه نشوند که هزینه‌های اضافی را پرداخت می‌کنند و یا حتی مشترک سرویسی هستند که هزینه‌های آن به طور منظم با کارت‌های پیش پرداخت، پرداخت می‌شود.

.

در سال ۲۰۰۸ حدود ۲۳.۷ درصد از نوجوانان بلژیکی گزارش دادند که برای آهنگ‌های زنگ تلفن همراه پول زیادی پرداخت کرده‌اند و حدود ۷.۵ درصد نیز مشترک خدمات مبتنی بر هزینه شده‌اند بدون این که متوجه آن شده باشند. خطرات اقتصادی ناشی از بی‌تجربگی کودکان باعث می‌شود که آن ها هدف مناسبی برای تقلب و کلاهبرداری آنلاین باشند. جوانانی که هنوز حساب بانکی یا کارت اعتباری ندارند، کمتر آسیب مالی متحمل می‌شوند با این حال، ممکن است قربانی سرقت هویت شوند و بهره‌برداری از اطلاعات شخصی آنها ممکن است منجر به سوابق اعتباری غلط شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما