نوامبر 5
بازدید : 2281
نظرات : بدون دیدگاه
ارزش هدیه دادن

پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) فرمودند: «هر کس به بازار رود و هدیه‏‌ای برای خانواده‏‌اش بخرد و ببرد، [پاداش او ] مانند کسی است که برای نیازمندان صدقه می‏‌برد. [و هنگامی که هدیه را به خانه می‌‏برد]، باید، قبل از پسران، به دختران بدهد، زیرا کسی که دخترش را شادمان کند، مانند کسی است که […]

پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) فرمودند: «هر کس به بازار رود و هدیه‏‌ای برای خانواده‏‌اش بخرد و ببرد، [پاداش او ] مانند کسی است که برای نیازمندان صدقه می‏‌برد.

[و هنگامی که هدیه را به خانه می‌‏برد]، باید، قبل از پسران، به دختران بدهد، زیرا کسی که دخترش را شادمان کند، مانند کسی است که یک بنده از فرزندان اسماعیل را آزاد کرده است.

و هر کس [با دادن هدیه‌‏ای] چشم پسری را روشن کند، گویا از ترس خدا گریسته است و هر کس از ترس خدا بگرید، خداوند او را داخل نعمت‏‌های بهشت کند.»

 

هدیه دادن یک راه ساده ولی بسیار مؤثر برای نشان دادن ارادت و عشق‌تان به طرف مقابل است، لازم نیست هدیه گران‌قیمت باشد.مفهوم هدیه دادن شما این است که به فکر طرف مقابل بوده‌اید و خواسته‌ اید او را شاد کنید.

 

کودکان ارزش پول را مانند بزرگسالان درک نمی کنند، پس می توان آن ها را با هدایای جزئی، محبت و یا یک تفریح خانوادگی شاد کرد و در ذهن او خاطره ای به یادماندنی ثبت کرد.

 

پرورش محبت آمیز، بهترین پاداش و هدیه والدین به کودکان است و از آنجا که آن ها دوست دارند به والدین خود نزدیک باشند، باید وقت بیشتری را برای در کنار آن ها بودن اختصاص دهیم. کودکان در پرتو مهربانی و بخشندگی، به آرامش روحی می رسند و این آرامش و امنیت سبب می شود کودک با روانی سالم پرورش یابد و با پیروی از اصول درست اخلاقی و رفتاری، آینده درخشان و شادی را برای خود پی ریزی کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما