خطرات و فعالیت های فرزندان در دنیای آنلاین

نسل جدید را نسل شبکه‌های اجتماعی می‌خوانند. نسلی که وقت زیادی را صرف ارتباطات آنلاین و تماس‌های مجازی می‌کند و گاهی اوقات از آن بهره هم می‌برد. روابطش را تقویت می‌کند، دوستان جدیدی می‌یابد، حتی به فرصت‌های کاری و درسی دست پیدا می‌کند، گروه‌های ارتباطی می‌سازد و غیره. اما بیش‌تر خانواده‌ها و پدر و مادرها […]

نسل جدید را نسل شبکه‌های اجتماعی می‌خوانند. نسلی که وقت زیادی را صرف ارتباطات آنلاین و تماس‌های مجازی می‌کند و گاهی اوقات از آن بهره هم می‌برد. روابطش را تقویت می‌کند، دوستان جدیدی می‌یابد، حتی به فرصت‌های کاری و درسی دست پیدا می‌کند، گروه‌های ارتباطی می‌سازد و غیره. اما بیش‌تر خانواده‌ها و پدر و مادرها درباره استفاده فرزندان‌شان، مخصوصا نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی نگران هستند.

 

والدین بهتر است توجه و نظارت کاملی بر فعالیت «خاموش» فرزندشان داشته باشند. احتمالا فرزند نوجوان ساعات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی بدون ارسال پستی خاص می‌گذراند. محققان می‌گویند چنین رفتاری نشان از این دارد که فرزند شما در حال مقایسه زندگی «معمولی خودش» با عکس‌ها و یا پست‌های بسیار عالی و فیلتر شده زندگی دیگران است. مطالعه صورت گرفته می‌افزاید که یک سوم نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی بدون ارسال هیچ‌گونه پستی حضور دارند. بهتر است پدر و مادرها توجه دقیقی به این موضوع داشته باشند و اگر فرزندشان چیزی بر شبکه‌های اجتماعی نمی‌فرستد از آن‌ها بپرسند چه مشکلی دارند.

 

اگر به عنوان پدر یا مادر در آخرین تغییرات اینترنت یا وب سایت های محبوب با فرزندانتان همگام نباشید مسئله ای نیست. لازم نیست برای این که به فرزندانتان کمک کنید از اینترنت لذت ببرند با همان سرعتی که همه چیز پیش می رود پیش روید. آنچه ابتدا باید انجام دهید این است که راجع به آنچه فرزندتان در وب انجام می دهد با وی صحبت کنید، سپس برای خانواده خود قوانین را توضیح داده و آن قدر این صحبت ها را هر سال ادامه دهید تا به قدر کافی بزرگ شده و بتوانند مواظب خود باشند.

 

قبل از صحبت با فرزندانتان مهم است نحوه درک و پاسخ خود را زمانی که صحبت از زندگی دیجیتال آن ها به میان می آید و موضوعاتی که با آن ها رو به رو هستند تحلیل نمایید.

 

ریسک‌ها و خطرات آنلاین کودکان شامل ریسک‌های فناوری اینترنت، خطرات مربوط به مصرف‌کنندگان و خطرات حریم خصوصی اطلاعات و امنیتی می‌شود که لازم است از کودکان در برابر هر کدام از آن ها محافظت کرد. ریسک‌های آنلاین برای کودکان شامل سه دسته می‌شود؛

 

  • ریسک‌های (خطرات) فناوری اینترنت؛ یعنی زمانی که اینترنت، رسانه‌ای است که در آن کودکان برای نمایش محتوا یا مکان تعامل از آن استفاده می‌کنند.

 

  • خطرات مربوط به مصرف‌کنندگان برای کودکان آنلاین؛ یعنی کودک به عنوان یک مصرف‌کننده آنلاین مورد هدف قرار می‌گیرد؛

 

  • خطرات حریم خصوصی اطلاعات و امنیتی که هر کاربر اینترنتی با آن مواجه است و در آن کودکان، یک گروه کاربری آسیب‌پذیر خاص را تشکیل می‌دهند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما