اکتبر 31
بازدید : 3381
نظرات : بدون دیدگاه
امانت خدا

پیامبر خدا (ص): خانه ای که کودک در آن نباشد برکت ندارد.   نگرش مالکیتی نسبت به شی است، در حالی که کودکان انسان‌های کوچکی هستند که هیچ تفاوتی از نظر حقوقی با انسان‌های بزرگسال ندارند.به این ترتیب، حداکثر حمایت از کودکان در سال‌های اولیه باید در بطن خانواده انجام گیرد.   امانت به معنی […]

پیامبر خدا (ص): خانه ای که کودک در آن نباشد برکت ندارد.

 

نگرش مالکیتی نسبت به شی است، در حالی که کودکان انسان‌های کوچکی هستند که هیچ تفاوتی از نظر حقوقی با انسان‌های بزرگسال ندارند.به این ترتیب، حداکثر حمایت از کودکان در سال‌های اولیه باید در بطن خانواده انجام گیرد.

 

امانت به معنی ضد خیانت می باشد، یعنی وظیفه ی والدین است که در حفظ مقام و شأن کودک تلاش کنند و نگذارند ذره ای بی توجهی و ناملایمات در وجود او جای گیرد. ساده ترین کار برخورد سرشار از محبت با کودک است.

 

این حمایت وظیفه والدین است و زمانی که آن‌ها این موضوع را رعایت نکنند باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند و کوچک‌ترین نسبت آن‌ها به کودکان نباید مانع تعقیب آن‌ها شود. پس، کودک‌آزار با هر نسبتی که با کودک دارد باید مجازات شود.

 

کودکان به دلیل پاکی، صداقت و مهربانی که دارند، نشانی خداوند بر روی زمین هستند که باید از آنها به خوبی مراقبت کرد. یادمان باشد ما در قبال تربیت فرزندانمان مسئولیم و این کودکان امانت های الهی در دستان ما هستند. اگر آغوش ما برای فرزندانمان باز نباشد، آن ها به آغوش های دیگر خواهند گریخت.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما