اکتبر 29
بازدید : 1041
نظرات : بدون دیدگاه
حس همکاری

رسول اکرم (ص): «اگر همه ی شما در راه نیکی و نیکوکاری به هم بپیوندید و هم آهنگ شوید، دوستدار و علاقمند به یکدیگر خواهید شد.»   یکی از راه های خدمت کردن و نیکی کردن به همسر و فرزندان، همکاری و تعاون در خانواده است. والدین باید حس همکاری را در فرزندان خود شکوفا […]

رسول اکرم (ص): «اگر همه ی شما در راه نیکی و نیکوکاری به هم بپیوندید و هم آهنگ شوید، دوستدار و علاقمند به یکدیگر خواهید شد.»

 

یکی از راه های خدمت کردن و نیکی کردن به همسر و فرزندان، همکاری و تعاون در خانواده است. والدین باید حس همکاری را در فرزندان خود شکوفا کنند و شرایط پذیرش نقش و تلاش برای کار جمعی را در آن ها بیدار کنند.

 

همه ما فکر می‌کنیم کودکان نمی‌توانند به خوبی در کارهای منزل با ما همکاری کنند. اما دادن حتی کوچکترین وظیفه و مسئولیت باعث به ‌وجود آمدن عادات خوب کاری در وی، در آینده خواهد شد. به علاوه دادن یک فعالیت ساده در منزل، این حس را به کودکتان می‌دهد که او هم جزئی از خانواده‌ است و شرکتش در این امور مهم و ارزشمند است.

 

تشویق کودک به کاشت درخت، خود دعوت به یک همکاری برای رسیدن به هدفی مشترک می باشد. خرید نهال درخت می‌تواند یک گردش کوتاه را هم ایجاد کند و باعث اوقات خوشی از تجربه همکاری شود. این تجربه‌های خوش می‌تواند در ایجاد یک صفت خوب به شما کمک کند. اگرکودکان از موضوعی خاطره خوب پیدا کنند، برای پذیرش آن آماده‌تر می‌شوند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما